Sunday, January 9, 2011

Dari Teknik Sibu ke Teknik Kuantan




Hari ini 10.1.2011 merupakan seminggu aku di Kuantan dan seminggu meninggalkan Teknik Sibu. Suasana berpindah memang seronok tetapi meninggalkan Teknik Sibu bukan perkara yang menyeronokan. Di Sibu, banyak perkara aku pelajari, pergaulan, perbezaan ras, etnik, agama dan budaya yang amat ketara. Apapun, kepada para pelajar di Teknik Sibu, teruskan perjuangan anda, cikgu gembira bersama kamu berkongsi ilmu. Di Kuantan budaya yang amat berbeza, 99.99% merupakan pelajar muslim dan berbangsa Melayu, kelebihan di Teknik Kuantan tetap ada. Aku bertuah kerana sepanjang perkhidmatan sebagai guru, majikan aku amat baik dan berpengalaman serta menjaga kebajikan guru, syukur alhamdulilah kerana Allah telah mempermudah kehidupan aku..... Tahun 2011 diharap dapat memberi pengalaman yang lebih bermakna lagi...

No comments:

Post a Comment